Rođen u Hokkaidu 1935.god, Kyoichi Inoue postao je jedan od prvih Uchi-deshija Gozo Shiode (koji je bio prijeratni uchi-deshi osnivatelja Aikida Morihei Ueshibi O’Senseiju) u novo osnovanom Aikido Yoshinkanu 1955.god. Skupa s Takashijom Kushidom i pod vodstvom Yoshinkan osnivatelja Gozo Shiode, imao je značajnu ulogu u razvitku metodologije podučavanja Aikido Yoshinkana.
2002. godine, 8 godina poslije nakon Shiodine smrti 1994. godine, izabran je za drugog Kancha (direktora) Senseija Yoshinkana. Poslije mnogo internih prepiranja u Yoshinkanu, otišao je u mirovinu sa te pozicije 2006. godine i osnovao je novu organizaciju, Aikido Shinwankan (合氣道親和館).
Sljedeći esej je prevedeni odlomak iz knjige ”Uvod u Kojiki za ljude koji uče Aikido”, od Kyoichi Inouea i Akia Jiromarua, koja je objavljena na japanskom u 2012. godine (izdavač Onogoru Juko i Quest kompanija)
2002. godine, 8 godina poslije nakon Shiodine smrti 1994. godine, izabran je za drugog Kancha (direktora) Senseija Yoshinkana. Poslije mnogo internih prepiranja u Yoshinkanu, otišao je u mirovinu sa te pozicije 2006. godine i osnovao je novu organizaciju, Aikido Shinwankan (合氣道親和館).
Sljedeći esej je prevedeni odlomak iz knjige ”Uvod u Kojiki za ljude koji uče Aikido”, od Kyoichi Inouea i Akia Jiromarua, koja je objavljena na japanskom u 2012. godine (izdavač Onogoru Juko i Quest kompanija)
Tajna “Ako se suprostavlja onda ga sjedini sa sobom”
Osnivač je rekao Shiodi senseiju - ”Postani Kami”
Počeo sam 4 mjeseca nakon što je Gozo Shioda Sensei osnovao Aikido Yoshinkan, prvi studenog 30. Showa godine (1955). Kao jedan od učenika u prvom Kenshusei programu. koji je započeo sljedeće godine ja sam doslovno hodao putem Aikido Shugya zajedno s Yoshinkanom. U 45. Showa godini (1960.) bio sam poslan u odjel Metropolitanske policije i sve do moje mirovine u 8. Heisei godine (1996.) tamo sam podučavao Aikido. Nakon što je Shioda Sensei umro služio sam kao drugi Kancho Yoshinkana. Želio bih objasniti zašto je neko kao ja odlučio sastaviti knjigu istraživanjem Aikida koji se temelji na predavanjima O’Senseija Morihei Ueshibe i njegovu vezu sa Kjoikijem.
Bilo je to 23. rujna 36. Showa godine (1961.). Shioda sensei je otišao u Aiki Jinja u Iwami, u Ibaraki prefekturi, jer je trebao polagati za 9. dan kod Morihei Ueshibe. Iako mi to zovemo polaganjem, nije bilo ništa slično kao polaganje običnih učenika, koji demonstriraju tehnike jedni na drugima i onda o njima poslije instruktori raspravljaju. Prvi je dio bio s bokenom, a sljedeći je dio bio goloruk, bile su to tehnike jedan na jedan sa O’Senseijem. Shioda sensei bio je uspješno nagrađen s certifikatom 9. Dan od O’Senseija i vratio se u Yoshinkan dojo (u knjizi Shiode senesija “Aikido Shugyo” datum je napisan 26. Showa godina (1951.), ali to je pogreška u Senseijevom sjećanju, jer je već u tom vremenu knjiga bila sastavljena. Na njegovom certifikatu zapisana je 36. Showa godina.).
Čuli smo od Shiode Senseija da mu je O’Sensei rekao - ”Tvoj Taijutsu (umijeće tijela) se razvilo dovoljno. Od sada moraš Shugyo (“trenirati naporno”) da bi postao Kami. Za to moraš uzeti duh nečega, bilo čega, čak i od gliste na cesti. Ako to učiniš moći ćeš postati Kami”, ali Shioda sensei se nasmijao i rekao ”Ueshiba Sensei mi je ovo rekao, ali ja još ne želim postati Kami!”.
Bilo je to 23. rujna 36. Showa godine (1961.). Shioda sensei je otišao u Aiki Jinja u Iwami, u Ibaraki prefekturi, jer je trebao polagati za 9. dan kod Morihei Ueshibe. Iako mi to zovemo polaganjem, nije bilo ništa slično kao polaganje običnih učenika, koji demonstriraju tehnike jedni na drugima i onda o njima poslije instruktori raspravljaju. Prvi je dio bio s bokenom, a sljedeći je dio bio goloruk, bile su to tehnike jedan na jedan sa O’Senseijem. Shioda sensei bio je uspješno nagrađen s certifikatom 9. Dan od O’Senseija i vratio se u Yoshinkan dojo (u knjizi Shiode senesija “Aikido Shugyo” datum je napisan 26. Showa godina (1951.), ali to je pogreška u Senseijevom sjećanju, jer je već u tom vremenu knjiga bila sastavljena. Na njegovom certifikatu zapisana je 36. Showa godina.).
Čuli smo od Shiode Senseija da mu je O’Sensei rekao - ”Tvoj Taijutsu (umijeće tijela) se razvilo dovoljno. Od sada moraš Shugyo (“trenirati naporno”) da bi postao Kami. Za to moraš uzeti duh nečega, bilo čega, čak i od gliste na cesti. Ako to učiniš moći ćeš postati Kami”, ali Shioda sensei se nasmijao i rekao ”Ueshiba Sensei mi je ovo rekao, ali ja još ne želim postati Kami!”.
Neću postati živući Kami
Znao sam od slušanja Shiode Senseija da bi O’Sensei često koristio tu vrstu terminologije, jer je učio Shinto od Onisaburo Deguchija, osnivača Omoto-kyoa kad je bio mlad.
Nisam mogao ni početi razumjeti zašto bi neko želio postati Kami uzimajući duh gliste. Trenirali smo kako bi postali dovoljno snažni da ne izgubimo od nikoga, da ne ovisimo o glistama, ali svejedno, nije bilo načina da itko može napredovati preuzimajući duh gliste. Iskreno govoreći, imali smo neprijateljski osjećaj prema riječima O’Senseija. Samo smo se silili da se nasmješimo i govorili smo kako ne razumijemo taj ekscentrični govor.
U Yoshinkanu u to vrijeme tek smo počeli kružni trening odjela Metropolitanske interventne policije i gorjeli smo od uobraženosti da je naš Aikido bio samo “jissen bujutsu” (prava borilačka vještina). Možda je to zato što sam često pratio Shiodu Senseija kada je bio pozvan na Aikikai demonstracije i osjećao sam da su O’Senseijeve demonstracije bile sve teže razumljive. Kombinirano s religioznom filozofijom Svemira, mislio sam da postaju odvojeni od korijena njihove borilačke snage, i nama u kojima je gorjela mladenačka vatra činilo se kao da im je nešto nedostajalo. Činilo nam se kao da su u Aikikaiju u to vrijeme obožavali O’Senseija kao živoga boga (iako to možda nije bio slučaj), postojao je snažan osjećaj suparništva i mi smo se oslanjali na riječi Shiode Senseija ”Ne želim još postati Kami!”
Nisam mogao ni početi razumjeti zašto bi neko želio postati Kami uzimajući duh gliste. Trenirali smo kako bi postali dovoljno snažni da ne izgubimo od nikoga, da ne ovisimo o glistama, ali svejedno, nije bilo načina da itko može napredovati preuzimajući duh gliste. Iskreno govoreći, imali smo neprijateljski osjećaj prema riječima O’Senseija. Samo smo se silili da se nasmješimo i govorili smo kako ne razumijemo taj ekscentrični govor.
U Yoshinkanu u to vrijeme tek smo počeli kružni trening odjela Metropolitanske interventne policije i gorjeli smo od uobraženosti da je naš Aikido bio samo “jissen bujutsu” (prava borilačka vještina). Možda je to zato što sam često pratio Shiodu Senseija kada je bio pozvan na Aikikai demonstracije i osjećao sam da su O’Senseijeve demonstracije bile sve teže razumljive. Kombinirano s religioznom filozofijom Svemira, mislio sam da postaju odvojeni od korijena njihove borilačke snage, i nama u kojima je gorjela mladenačka vatra činilo se kao da im je nešto nedostajalo. Činilo nam se kao da su u Aikikaiju u to vrijeme obožavali O’Senseija kao živoga boga (iako to možda nije bio slučaj), postojao je snažan osjećaj suparništva i mi smo se oslanjali na riječi Shiode Senseija ”Ne želim još postati Kami!”
Što se mene tiče, mislio sam da je to bilo vrlo sumjivo da se bilo tko tretira kao Kami i kad god je tema bilo dotaknuta, ja bih radosno iznosio stare priče Shiode Senseija o O’Sensejevim ljudskim slabostima. Ako je netko zapravo Kami onda bi naravno bio savršen svetac izvan mogučnosti ljudskog poimanja, bez uobičajenih ljudskih mana. Iz tog razloga, bez obzira koliko kao Budoka Ueshiba Sensei bio izvrstan i divan, vjerovao sam da su mu te brojne ljudske slabosti učinile nemoguće da postane Kami. Mislio sam da tko god se proziva Kami da se pretvara ili da je umišljen.
Kada je Shioda sensei bio mlad učio je i služio pod Ueshibom dugo vremena, ali Osnivač nikada nije na njega vjerski utjecao. Kako god, jedna rečenica Onisaburo Senseija koju je čuo od O'Senseija mu je ostala u sjećanju - „Naša tijela su hramovi Kamija”. Možda je ta rečenica govorila koliko je bilo divljenje koje je O'Sensei imao prema Kamiju i pričama o bogovima. To da bogovi nisu bili nešto vanjsko da se oslonimo na njih, nego da je razumio Kami kao veliki potencijal u sebi, snagu vlastitog uglađenog tijela i misli - ta je ideja uvelike odjekivala u nama.
Zato što je naš Učitelj bio takav, i mi učenici kompletno smo ignorirali O'Senseijeve mitska objašnjenja Aikida kao i naš Sensei. Nije li Aikido Shiode Senseija bio najbolji, čak i bez učenja nečega takvog? Nismo uopće bili zainteresirani da treniramo Aikido da postanemo živući bogovi i da se uspenjemo na nebesa.
Kada je Shioda sensei bio mlad učio je i služio pod Ueshibom dugo vremena, ali Osnivač nikada nije na njega vjerski utjecao. Kako god, jedna rečenica Onisaburo Senseija koju je čuo od O'Senseija mu je ostala u sjećanju - „Naša tijela su hramovi Kamija”. Možda je ta rečenica govorila koliko je bilo divljenje koje je O'Sensei imao prema Kamiju i pričama o bogovima. To da bogovi nisu bili nešto vanjsko da se oslonimo na njih, nego da je razumio Kami kao veliki potencijal u sebi, snagu vlastitog uglađenog tijela i misli - ta je ideja uvelike odjekivala u nama.
Zato što je naš Učitelj bio takav, i mi učenici kompletno smo ignorirali O'Senseijeve mitska objašnjenja Aikida kao i naš Sensei. Nije li Aikido Shiode Senseija bio najbolji, čak i bez učenja nečega takvog? Nismo uopće bili zainteresirani da treniramo Aikido da postanemo živući bogovi i da se uspenjemo na nebesa.
„Ako se suprostavlja onda ga sjedini sa sobom“ (対すれば相和す)
U svojim kasnijim godinama Shioda Sensei bi počeo govoriti “Aikido znači postati jedno s krugovima Nebesa i Zemlje.“, i „Ueshiba Sensei bi govorio o bogovima i svemiru, stvari koje nitko ne bi mogao razumjeti, ali ja sam konačno shvatio značenje toga“. Kada sam bio mlad Shioda Sensei je radio samo silovita bacanja, strašne tehnike koje su demonstrirale njegov Kokyu-ryoku i kada sam primao ukemi to je bila konstantna borba za preživljavanje. No, kako su godine prolazile on je ovladao tehnikama za gašenje i uklanjanje snage protivnika i stajao bi u posve prirodnom stavu dok bi destabilizirao protivnika kako god je htio.
Prije tog vremena tehnikama se nisi mogao oduprijeti zbog njihove snage, ali to se postupno promijenilo u tehnike kojima nisi se mogao oduprijeti mada su bile meke. Sensei bi govorio da osoba posjeduje čitavu snagu protivnika. Možda je to bio trenutak kada je savladao tehnike više razine da je shvatio da podučavanja Ueshiba Senseija “Postani jedno s krugovima Nebesa i Zemlje“ nisu bila apstraktna teorija, već stvarnost.
Prije tog vremena tehnikama se nisi mogao oduprijeti zbog njihove snage, ali to se postupno promijenilo u tehnike kojima nisi se mogao oduprijeti mada su bile meke. Sensei bi govorio da osoba posjeduje čitavu snagu protivnika. Možda je to bio trenutak kada je savladao tehnike više razine da je shvatio da podučavanja Ueshiba Senseija “Postani jedno s krugovima Nebesa i Zemlje“ nisu bila apstraktna teorija, već stvarnost.
Tada kad sam i sam prešao 60 godina ovladao sam tehnikama koje su gasile protivnikovu snagu. Sada ih zovem „Nuki“, i kako sam svladao te tehnike mogu ih prirodno izvoditi u prirodnom stavu s potpunom slobodom, bez i najmanje potrebe za osjećajem takmičenja s protivnikom. Uspio sam razumjeti pravo značenje „Shizen-tai“-a (prirodnog stava). Kada se to dogodilo Aikido je postao sve ugodniji i ugodniji.
Shioda sensei nam je uvijek objašnjavao riječi mačevalca Kiichija Hogena “ako se suprostavlja onda ga sjedini sa sobom“ kao tajnu Aikida i prikaz njegovih duhovnih načela, i konačno sam shvatio pravo značenje onog što je govorio.
Kada se izvode Nuki tehnike nije samo bit prilagođavanja snage ili tehnike, tu je osjećaj postajanja jednog sa duhom svog protivnika. Kada se to dogodi protivniku postane nemoguće da se suprostavi kretnjama. To postaje moguće osjećajem vlastitog duha i Kija. Ovo se stvarno ne može opisati riječima. može se samo reći da jedan osjeća podudaranje Kija, kao i (kanji) znakovi za “Aiki”. Osjetio sam da se može shvatiti svrhu ove ideje tek ako se dođe u stanje Shizen-taija i u tom trenutku “postaje jedno s krugovima Neba i Zemlje“.
Jednom kada sam shvatio Kokyu, bio sam u stanju prirodno zadržati Shizen-tai kada god sam se susreo s ljudima. Do tada, kao Budo Shihan Metropolitanske policije, znajući da Aikido ne smije biti poražen od bilo kojeg drugog Buda, išao bih svaki dan na posao kao da koračam na bojno polje, ali taj je borbeni stav isto nestao.
Shioda sensei nam je uvijek objašnjavao riječi mačevalca Kiichija Hogena “ako se suprostavlja onda ga sjedini sa sobom“ kao tajnu Aikida i prikaz njegovih duhovnih načela, i konačno sam shvatio pravo značenje onog što je govorio.
Kada se izvode Nuki tehnike nije samo bit prilagođavanja snage ili tehnike, tu je osjećaj postajanja jednog sa duhom svog protivnika. Kada se to dogodi protivniku postane nemoguće da se suprostavi kretnjama. To postaje moguće osjećajem vlastitog duha i Kija. Ovo se stvarno ne može opisati riječima. može se samo reći da jedan osjeća podudaranje Kija, kao i (kanji) znakovi za “Aiki”. Osjetio sam da se može shvatiti svrhu ove ideje tek ako se dođe u stanje Shizen-taija i u tom trenutku “postaje jedno s krugovima Neba i Zemlje“.
Jednom kada sam shvatio Kokyu, bio sam u stanju prirodno zadržati Shizen-tai kada god sam se susreo s ljudima. Do tada, kao Budo Shihan Metropolitanske policije, znajući da Aikido ne smije biti poražen od bilo kojeg drugog Buda, išao bih svaki dan na posao kao da koračam na bojno polje, ali taj je borbeni stav isto nestao.
Aikido je put prakticiranja Kojikija kroz tijelo
Kada sam se umirovio od položaja Kancha Yoshinkana u 21. Hisei godini (2009.), osnovao sam Aikido Shinwakan (合氣道親和館). Nadao sam se podučavati tradicionalni duh Japana mladim ljudima kroz princip “Ako se suprostavlja onda ga sjedini sa sobom“. Dizajn oznake dojoa u tradicionalnom japanskom duhu inkorporira motiv koristeći simbole carske sukcesije - 3 svete stavke carske simbolike – ogledalo, dragulj i mač.
U to vrijeme, Akio Jiromaru, učenik Yoshinkana koji je istraživao mitologiju Kojikija, rekao mi je “Ueshiba sensei je rekao da je Aikido svitak Kojikija izražen u tijelu“. Budući da nikada nisam čuo da O'Sensei govori nešto slično tome od Shiode Senseija bio sam iznimno iznenađen.“ Isprva nisam mogao uopće mogao razumijeti zbog čega bi Kojiki, navodno najstariji japanski povijesni zapis, trebao bi imati neke povezanosti s Aikidom. Kako god, znao sam da izvor tri svete stavke carske regalije koje se nalaze u simbolu mog dojoa su zabilježene u Kojikiju. Nisam mogao ne zapitati se o toj tajanstvenoj vezi.
Kada sam počeo ispitivati riječi Osnivača otkrio sam da su djela različitih bogova koji se pojavljuju u mitologiji najviše izraženi kroz Riai (osnovni principi tehnika) u Aikidu.
Osnivač nije vidio djela bogova u mitologiji Kojikija kao obogotvorenje prastarih vladara. Nadalje, nije vidio riječi i djela bogova koji su se pojavili u ljudskom obliku u Kojikiju kao da se pojavljuju u posebnoj dimenziji.
Drevni ljudi, koji su mogli osjetiti veliku energiju prirode, sveopću energiju svih stvari, personificirali su kretnje te energije kako bi prenijeli to znanje budućim generacijama. O’Sensei je razumio da su ovo postale priče o bogovima u Kojikiju. Za njega Kojiki nije bio samo povijesni dokument, već tajna zapis organizacije KI energije koju su pradjedovi osjetili, kao i metode kako je koristiti.
Centrirana snaga (中心力), fokusirana snaga (集中力), snaga daha (呼吸力), spiralne kretnje (螺旋の動き), povezanost Kija (気のむすび), svi jedinstveni principi Aikida dolaze iz priča o bogovima. Neupitno, djela bogova u mitologiji Kojikija su prisutna u tajnama Aikida. Vježbamo ih tijelom.
Napokon, u stanju sam razumijeti značenje rečenice „Aikido je realizacija Kojikija“.
U to vrijeme, Akio Jiromaru, učenik Yoshinkana koji je istraživao mitologiju Kojikija, rekao mi je “Ueshiba sensei je rekao da je Aikido svitak Kojikija izražen u tijelu“. Budući da nikada nisam čuo da O'Sensei govori nešto slično tome od Shiode Senseija bio sam iznimno iznenađen.“ Isprva nisam mogao uopće mogao razumijeti zbog čega bi Kojiki, navodno najstariji japanski povijesni zapis, trebao bi imati neke povezanosti s Aikidom. Kako god, znao sam da izvor tri svete stavke carske regalije koje se nalaze u simbolu mog dojoa su zabilježene u Kojikiju. Nisam mogao ne zapitati se o toj tajanstvenoj vezi.
Kada sam počeo ispitivati riječi Osnivača otkrio sam da su djela različitih bogova koji se pojavljuju u mitologiji najviše izraženi kroz Riai (osnovni principi tehnika) u Aikidu.
Osnivač nije vidio djela bogova u mitologiji Kojikija kao obogotvorenje prastarih vladara. Nadalje, nije vidio riječi i djela bogova koji su se pojavili u ljudskom obliku u Kojikiju kao da se pojavljuju u posebnoj dimenziji.
Drevni ljudi, koji su mogli osjetiti veliku energiju prirode, sveopću energiju svih stvari, personificirali su kretnje te energije kako bi prenijeli to znanje budućim generacijama. O’Sensei je razumio da su ovo postale priče o bogovima u Kojikiju. Za njega Kojiki nije bio samo povijesni dokument, već tajna zapis organizacije KI energije koju su pradjedovi osjetili, kao i metode kako je koristiti.
Centrirana snaga (中心力), fokusirana snaga (集中力), snaga daha (呼吸力), spiralne kretnje (螺旋の動き), povezanost Kija (気のむすび), svi jedinstveni principi Aikida dolaze iz priča o bogovima. Neupitno, djela bogova u mitologiji Kojikija su prisutna u tajnama Aikida. Vježbamo ih tijelom.
Napokon, u stanju sam razumijeti značenje rečenice „Aikido je realizacija Kojikija“.
Naše cure Paulina i Marija - prevoditeljice ovog članka sa Kyoichi Inoue Kancho Senseijem nakon seminara i demonstracije u Minhenu 2013. godine. Seminar i slika za pamćenje!
Izvor: http://www.aikidosangenkai.org/blog/aikido-shihan-kyoichi-inoue-kojiki/
Izvor: http://www.aikidosangenkai.org/blog/aikido-shihan-kyoichi-inoue-kojiki/